טל': 054-5644494
  צור קשר
  חדשות האתר

  רשימת תפוצה
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה
וקבלו דיווחים ישירים למייל

 שלח

הכנת אבטיפוס כשלב ראשוני בפיתוח מוצר

דף הבית >> מאמרים >> הכנת אבטיפוס כשלב ראשוני בפיתוח מוצר

מוצר סדרתי המיוצר ומשווק ללקוחות ,מתחיל את דרכו בשלב ראשוני של בניית דגם (אבטיפוס - PROTOTYPEׂ) , בניית דגם מבוססת על
עקרונות שהוגדרו ע"י הממציא, המתכנן  שרצה לחדש ,לשפר או לבנות יש מאין מוצר חדש.

לאחר תכנון ופיתוח שנעשה בדרך כלל באמצעות מערכת תכנון ושרטוט ממחושבת (תיב"מ) , מכינים תיק ייצור (שרטוטי פרטים,הרכבות , ורשימת חלקים) שאותו שולחים לבתי מלאכה ,מייצרים את החלקים השונים ובטכנולוגיות הדרושות, מזמינים את הרכיבים הסטנדרטיים שנמצאים ברשימות (BOM) ומרכיבים את המוצר הראשוני - מוצר זה שנבנה פעם ראשונה הינו : אבטיפוס.

התהליך של פיתוח אבטיפוס שונה בצורה מהותית אם מדובר בפיתוח מוצר צריכה פשוט(כלי מטבח) או מערכת נשק (טנק) ואו פיתוח מוצר רפואי , אבל בעיקרון קיימת שיטת עבודה דומה עבור סוגי המוצרים השונים.
אבי טיפוס יכולים להיבנות ע"י מהנדס בודד או מספר מהנדסים קטן אם המוצר המתוכנן פשוט, אבל אם יש צורך לתכנן מערכת מסובכת ומורכבת מאוד משלבים אזי מספר חברות הנדסיות ולעיתים נדרשת לבצע עבודת מחקר אקדמית.

הדגם שיוצר עובר תהליך של בדיקות התאמה לדרישות שהוגדרו , בדיקה מיימדית, בדיקות תפעול , בדיקות אנרגיה(חסכון) ופיזור חום.
מתוך התוצאות המתקבלות מכינים דו"ח לשיפורים והתאמות והמוצר עובר עידכונים בשיפור העיצוב, התפקוד הפונקציונלי וכן מכינם גם אריזה התואמת את אופי וסגנון המוצר.

בסיום מקצה השיפורים וטיפול בכל הבעיות שהתקבלו בבדיקות ההתכנות מייצרים קדם סידרה , - זו תחילת הייצור למוצר הסופי. המוצרים המתקבלים נמסרים לבחינת גופי השיווק ולמבחני שדה אצל לקוחות ראשוניים (FIELD TEST) ,ובעזרת התגובות המתקבלות משפרים ומטפלים במחלות ילדות של אביהטיפוס.
ואז מייצרים את סדרות הייצור הראשונות .ואולם גם במהלך הייצור הסדרתי (MASS PRODUCTION) ישנו תהליך מתמשך של שינויים ושיפורים לפי דרישת הלקוחות או עקב פגמים שמופיעים מדי פעם.
כתב וסיכם : גד סמל מנכ"ל גד הנדסה

למידע בנושא צילום מוצר או אבטיפוס

 
 
 
 דף הבית  |  מפת אתר  | צור קשר
גדי סמל - מהנדס מכונות בכיר    טל: 04-6426071 נייד: 054-5644494   פקס: 04-6596006  מייל: info@gad-eng.com
לייבסיטי - בניית אתרים